Är detta bra vanor för Louise?

Igår kväll fick Louise gröt igen, tredje middagen. Vi sitter alla tre tillsammans och äter, super mysigt. Idag ville jag ge henne det till lunch också, det var jätte gott tyckte hon men ville såklart ha amning också eftersom hon var trött. Vad dum jag är. Nu har jag tänkt lite igen här...Hon ska få tutte(senare välling) när det är sovdax och på natten. Övriga mål=fast föda. Inte allt på en gång såklart. 

JAG VILL FÅ DET SÅ HÄR:
09 Flaska somnar till en stund om vi vaknat tidigt.
11.30 Amning/flaska
12-13.00 sova (i sitt rum, sin säng, vagnen)
13.30 GRÖT/PURE
16.00 Amning/flaska
16.15-17 sova
18.00 GRÖT/PURE Middag med mamma och pappa!
20.00 amning/flaska
20.30-08.30 NATT=amning/flaska (förhoppningsvis bara en-två gånger snart!)

Verkar detta bra plan att styra in på?
Det kommer ta tid, men det ska väl bli bra?

Ikväll flyttar jag in i hennes rum. Hon ska sova där, lära sig. Det är inte farligt att bebisen sover i eget rum, det är bara bra för henne har jag lärt mig nu. Och bra för mamma och pappa. Bara det inte blir så ofta man får gå upp, men det ska väl minska det också? Jag ska inte göra något alls de närmaste veckorna förutom dopet, så det är bra dagar att vara trött på, därför börjar vi ikväll.
Just nu sover hon sin 12-13 i sin säng efter protester. Började lägga henne 11-30 så det tog en halv timma, en del skrik men nu sover hon som en stock. Jag funderar på att göra lite lunch nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0