Avundsjuk

Jag är en väldigt avundsjuk människa.
Det är jobbigt.
Speciellt när man är avundsjuk på sin egen sambo.
Som tittar på filmer, myser i soffan, badar och slappar, sover på nätterna....
Eller sin egen bebis.
Hon sov middag en timma, på ett villkor att hon fick ha min tutte i munnen.
Så bara hon fick sova.
Själv ligger jag och sväller och känner hur det kryper i kroppen. Vill ut, vill röra mig, vill vara pigg och glad!
Imorgon ska jag förnya recept på mina nattdroppar.
Jag är en svettig tråkig grå klump!

Kommentarer
Postat av: Janna Davidovic

Säg åt David att ta några nattpass och stoppa i öronproppar sp du får sova. Ja visst, han kanske jobbar men det är inte så att du sitter och latar dig hela dagarna. Om man ska orka ta hand om ett spädbarn måste man få sova lite ibland. Det finns inget utrymme för att vara slö eller bekväm när man har skaffat barn, ni är ju faktiskt två om det. Du gör ett viktigt jobb som tar hand om ert barn hela dagarna, han måste avlasta dig ibland. Inte rättvist att han ska slöa, kolla tv, ta sköna bad osv medans du mår illa av trötthet!

2010-01-31 @ 18:30:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0