Våra osunda vanor

Äter havregrynsgröt med hallon och blåbär. Tänk om jag kunde börja äta detta oftare, vad billigt och nyttigt. Fast bären är ju inte så billiga iof men lingonsylt är. Vi har precis sovit lite en stund efter en tidig morgon. Men det blev inte så länge. Nu har hon kört in i en kant med gåstolen...frustrerad blir man då och byter till babygymmet en stund. Hon har bjudit på mer av det där nya bajset. Det är inte sammasak längre att byta blöja. I några minuter kändes det som om hon hatar mig och vill att jag ska lida. Inte förens ren blöja var på och hon ler mot mig mår jag bra igen. Usch äckligt!

Louise fick sig lite katrinplommonpuré igår. För att få igång magen. (WHY?)
Det åt jag själv tills jag var 10-11år. Jag gick och köpte det för att jag tyckte det var gott.


Våran goda citronpasta från igår och fredagens goda lammrostbiff. Helt ärligt, David lagar så god mat att jag äter såsresterna med sked. Undrar varför jag slutade gå ner i vikt helt några veckor efter förlosningen? =) Allvarligt talat jag och David (speciellt David) lever så osunt. Ni skulle inte tro mig. Igår hade vi popcorn och smågodis, då undrade David om inte han skulle ta fram lite ost? Vi har lätt ätit minst 10 pkt, 1250gram castello svart sedan Louise kom, och på det massor av vitmögelost, förskost, get ost...you name it. Hur många lådor finncrisp vet jag inte ens. David dricker 3-4 folköl dagligen, vi delar en flaska cola zero nästan varje dag, Ja han dricker både och samma kväll ibland nåt glas vin också. I fredags fick han i sig en hel påse chips. Inget ovanligt. Hans nyårs löfte var att dra ner på chips och sånt. Det betyder att typ nöja sig mer 3 gånger i veckan. När vi äter kvällsfika blir det chickenwings och dipp, ellet toast med bacon och chevre, nyligen åt vi pannkakor...vi är äkta gormander. I torsdags var det kvällen innen hand lediga dag=mofforsak. I fredags var det hand lediga dag=mofforsak. Lördag=lördag även om man jobbar. Ikväll är det kvällen innan hans lediga måndag. På måndag är det hand lediga dag....ja så fortsätter veckan...Så här kan vi ju inte ha det när Louise växer upp! Tack och lov för det annars kommer han dö när han är 45! Tur att Louise får honom att dansa och vara aktiv med henne hela kvällarna. Soffan står faktiskt tom och tvn av den större delen av varje kväll. David skulle aldrig få för sig att träna heller. Jag försöker iallafall jogga lite. Ska börja gå på träning när jag tyckler det känns ok att lämna Louise någon timma. Amanda säger att hon är redo att ta henne så det blir nog snart iallafall. Ser fram imot att börja gå på gym! Jag vill njuta av livet, äta precis så gott som David gör det. Men jag vill bara ha en lördag i veckan. Och jag vill ha hand om mig. Men nu har jag iallafall ätit havragrynsgröt till frukost...det var ju....gott?

Idag ska jag plåga Louise med kylan och vagnen. Prästsamtal inför dopet. Som är om 6 dagar nu =)
Så fort kylan är mildare ska jag bya ut liggdel mot sitt del. Våran liggvagna har ju varit.....välanvänd? Not so much. Vi har inte kört måna kilometer med den. Och av dom kilometrarna vi har kört var typ mer än hälften första veckan när hon bara sov och resten med henne vrålandes. Men allt har funkat bättre senaste tiden. Kanske även vagn åkandet? Synd att hon sover middag tisigt idag, annars hade hon kunnat vara nyvaken och glad när vi ska gå. Nu kommer hon vara trött och grinig.Som barn brukar vara när föräldrar lägger domi vagnen. Dom säger "Så ja nu ska du få sova" sen lägger dom ner bebisen i liggvagnen och trampar på...så blir bebisen tyst och somnar. Det är sant, jag har sett det på stan. Helt overkligt att det kan vara så. Hoppas Louise gör så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0