Ett längre inlägg

Nu har jag bloggat jätte dåligt jag vet!
Igår var det ju kvällspass på jobbet för David så vi hade frukost och grejer här hemma tillsammans. Jag ville jogga men har ont i knäet eftersom jag stått vriden och belastat det under medelpassen. Så går det när man är amatör. Iallafall skulle jag kunna skriva en hel uppsats efter våran frukostdiskution men jag hoppar det. Låt oss säga att David vet mindre än han tror om dagarna vi har här hemma. Att ordet jämnställdighet togs upp och det var väldigt jobbigt. Pyttsan!

Hur som helst så var jag rätt sur och tvär och ville bara se allt jag ville göra hemma men inte skulle hinna. Då ringde jag Malin och vi packade in Louise i vagnen och tog bussen till Tunapark istället. Orkade inte vara hemma. Och det gick hur bra som helst. Nu har jag inne gympadojjer och ute gympadojjer. Slipper man lera ner på gymmet.

Sen for vi videre till Hällby och besökte Marie, ännu en lyckad bussfärd med pluttan!
Mysigt att träffa henne och hennes familj. Louise kommer nog tillbaka dit har jag en känsla av ;-p

Sen åkte vi hem och då fick det vara nog med bökande tyckte Louise och skrek hela vägen hem från stationen. Kallt var det också! Väl hemma så var det dax för ett väntat bajskalas och sen ett lågnt skönt bad för henne. Visste ni att man kan skura toan samtidigt som man vaktar badande baby? Ska jag tipsa David om. Han badar Louise oftare än mig. Jag brukar diska under tiden.

Kollade på familjen Annorlunda på kvällen medans hon rullade runt på golvel och tuggade på favoriterna. My god! Vad hemskt att ha så många ungar att man tappar bort dem. Tänk om ett av alla barnen skulle få speciella svårigheter, och behöva mamma och pappa jätte mycket? Nej Louise ska nog mest ha en massa kusiner. Möjligen ett litet syskon om 3-4 år. Inte 6 systrar!

Idag är jag som tidigare skrivet mycket trött. Men jag hade ju bokat Malin och allt så jag gick ner på ett litet gympass. Saknade Amanda. Blev inte så intensivt. Kändes inge kul idag. Nästa gång jag ska träna själv får det bli pass. Bara knät vill sluta värka. Nu har jag ätit lunch...eller fika heter det väl. Knäckebröd med ägg och grejer. Äntligen kaffe också. Jag skulle kunna sla något världsrekort i knäckabröds ätande tror jag. Finns det något godare än krispigt brungräddat leksandknäcke med smör, ägg och kaviar, eller ost, kalkon och avocado? Jag kommer nog aldrig börja äta matlådor till lunch, älskar smörgåsar för mycket =)

Louise sover, och jag vet! Jag borde också! Men hon sover bara en halvtimma och jag tror det ger mer om jag dricker kaffe och bara softar lite istället för att ligga och skynda mig att somna några minuter.
Ikväll ska vi till maxi, Malin och Morgan ska åka med. Dom behöver lära sig laga mer mat och handla hem lite råvaror kan ju bara en bra start. Vågar inte ens tänka på deras tomma trista kyl och frys. Här hemma är det annat. Med en egen kock blir det många grejer.

Nu har jag bloggar massor istället...ska se om det går att hitta någon bild också....

Stackars lilla Louise har så tråkigt när mamma och moster äter lunch på Amarant i Tunapark. 

Kliar så mycket i munnen! Två vassa tänder har hon också. Och hon vet hur man gör för att bita mamma. Sluta amma snart kan det tänkas gå?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0