Ett lugnt nytt år

Vi hade en väldigt lugn nyårsafton med Malin, Morgan, Oliver och Martin. Libanesiska meze till middag hur gott som helst! Alla höll sig nyktra, det tycker jag om det blir bäst så för Louise. Tolvslagen tog vi med en skål. Jag, David och Louise i hennes rum vid fönstret. Efter det sov Louise äntligen, alla gick hem och vi la oss. Lillan var vaken och med hela kvällen, såklart inte missar hon en stund. Det var inte lätt att hålle henne lugn inatt med alla bobbmer som smälldes tills tidig morgon. Jäsp! Har börjat tveka över detta med att sova i hennes rum. Är det för tidigt?

Så filosofisk man blir när ett nytt år tar start. Man funderar över året som gått. Två minnen från 2009 kommer stanna föralltid. Statt branden och graviditeten, förlossningen, dom första månaderna med Louise. Det var höga toppar och djupa dalar förra året. Detta 2010 vill jag ha lugn. Njuta av familjen, låta dagarna rulla på slippa tragedier och må bra. Vad det gäller nyårslöften håller jag det för mig själv.

Idag har vi haft släkten här på fika. Davids sida. Rabarberpaj mitt i vintern kändes rätt. Det kändes bra att få tillfälle att tacka för julklappar. Vi fick också pengar till att köpa den omtalade tripptrappstolen. Det gör vi nog imorgon. Vi ska också kanske titta in på TunaPark, om Louise mår bra. Det är ju bara det där med vagnvägran.....hon får hänga på sin pappa. Jag ska köpa mig joggingskor, så jag kan ut och njuta av friskluft och springa av mig lite. Har ju varit ganska instängd dom här kolik-månaderna.

Nu sussar Louise i mitt knä. David ser på film. Vi har ätit god middag, Laxfilé med citronsås och potatispuré med spenat i. Jag tänker inte låta henne sova för länge. Men det är som så att hon är uppe till tidigast 23. Oavsett hur vi gör. Vi har fortfarande inga rutiner. Olika varendaste dag. Känner mig som en lat mamma då jag tänker på detta. Det krävs mycket från både mig och Louise för att få fasta tider på mat, vila, bad och nattsömn. Nej....jag borde bli en envisare och tålmodigara mor. Hjälp mig att bli det.

Lite fin försökte jag vara iallafall. Hittade en klänning som ville släppa in min "mammakropp"
Idag har jag skavsår från den.


Louise laddar lite innan middagen

Buzzspelande, jag och louise höll oss utanför

Vår nyårs mat

-Hallå, vart tog ni vägen?!

Gott nytt år önskar oss tre




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0