Gröt, bakning, amning och spjälsäng

Havregrynsgröt. Vilken tur att jag inte behöver fundera över vad jag ska ha till frukost. Jag äter annars mackor. Två skivir ost på mackan, en i munnen...en skinka på mackan, en i munnen...ja ni fattar hur jag menar? Jag dubblerar alla pålägg genom att smaka lite på allt innan jag äter själva mackan. Och det är ju på förbannat gott med mackor. Jag springer tillbaka till kylen och gör en extra, och tar en till skivaost på sidan.....det är enkelt, billigare, nyttigare och smartare att äta gröt!

Idag ska vi baka till dopet. Rosa, rosa, rosa! Louise vaknde bara fyra gånger i natt mellan 23.09, helt otroligt skönt! På måndag ska vi försöka lära hene somna själv, i sin säng. Och David i sin säng! Så han kan hjälpa mig lite. Vi har pratat om att börja ta bort amningen dagtid innom en månad. Första amningsfria dagarna kommer nog vara jobbiga så det för bli när han är ledig. Sen blir det nattamning någon månad till tror jag. När hon är 7-8månader och jag ska börja ev jobba någon pass då och då för att lära mig inför att börja bobba i maj måste hon vara amningfri.

Min blogg har blivit tråkig jag vet....bara svammel. Det var roligare när jag var gravid. Jag skriver ett helt inlägg om att jag har ätit gröt och att jag ska natta Louise i spjälsängen och sluta amma på dagarna. 

Kommentarer
Postat av: Elle

jag tycker det är kul att läsa vad du skriver! Vill ha mer bilder på fisen bara :) Ska bli så kul att se henne imorn. Jag har förberett present med ROSA snören :)

Snart kommer hennes tänder och då kommer du nog vilja ta bort amningen :) haha, hugg hugg.

Kramar!

2010-01-15 @ 13:23:47
Postat av: Emelie, Elliotts mamma

hoppas det går bra me o försöka få henne sova själv=)



var med o tävla om bloggdesign:http://emlisch.blogg.se/2010/january/vinn-en-bloggdesign.html#comment

2010-01-15 @ 18:26:38
URL: http://emlisch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0