Helgen som varit

Måndag! Helgen över, dopet över. Vi är väldigt nöjda. Lite trist att festligheterna är förbi men mer kommer.
I fredags bakade jag och Amanda vårt inför dopfikat och när David kom hem gick vi och solade. Jätte kul med lite tjejsnack och sällskap. Det blir nog en resa för mig Louise och hennes underbara gudmördrar om ett år.

Lördagen började jag med en kort jogg för att stressa av, sen en lång lugn frukost. Louise sov till 09.40, kan ni tänka er det? Snart var vi i församlingshemmet och det var inte riktigt som jag tänkt mig. Jag vart nog en stressad bitch där ett tag men det vr nog oundvikligt att hela dagen skulle få flyta på helt sm jag ville. Mimmis dop var jätte mysigt. Louise ville inte sova något på eftermiddagen, när det var dax att tåga in i kyrkan var hon vansinnig och trött. Försökte amma och trösta en stund medans alla väntade. Det slutade med att jag själv fick bära in henne vrålandes och sen ha henne vid bröstet när prästen pratade. Under första psalmen somnade hon. Sen sov hon tills dopet var klart. När prästen blötte huvudet, när han gick runt med henne, när vi sjöng och då han talade till henne....Hon sov. Cool tjej. Försökte skojja till det lite sen på dopfikat med att man inte behövde vara tyst eftersom Louise redan sovit middag...

Buffén blev precis så rosa som jag önskat. Rosa blommor och ljus, det var fint. Presentbordet fylldes. Louise har fått så mycket fint. En liten bänk, en jätte fin pall med tomtebo barnen, smycken, pengar, mer kläder, böcker, ett till sparkonto, en mega häst(jippi kul tycker mamma & pappa) cd-spelare....hon har fått så mycket!
Nästan alla kom och jag hann inte prata med alla och tacka dem. Givetvis ska vi göra fina tackkort till alla sen. Charlie som fotade åt oss kommer nog med bilderna ikväll. Ska bli kul att se.

Kvällen spenaderades hos oss med pizza och vin. Amanda, Elle, Gustaf och Dennis vad här. Mimmi jobbade tyvärr. Amanda och jag satt ganska sent i köket och pratade om allt och ingenting. Värdefull stund för mig. Giock och la mig först kl 01. Härligt med pigg tjej vid 04 sen...

Och så vad det igår, första gym passat. Förr var jag inredning på gymmet, nu vad jag amatör. Jobbig skillnad. Men det var kul. Tänkte en del på gumman hemma när jag var borta men inte för mycket. Det blir f&s minst en gång/vecka från nu.

Idag blir dag 1 då vi ska lära Louise somna själv i egen säng. HAr möblerat om på dagen och hon har sovit middag där inne det har gått bra. Malin har varit med oss idag. Hon hade Louise medan jag joggade en sväng. Trodde hon var vaken när jag kom hem efter 30 minuter men hon sov fortfarande, helt otroligt!

Nu kommer David hem från jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0