Janelingskrans och annat

Idag har vi varit på 84-års kalas. Smörgåstårta, gräddtårta, bullar och grejer. Så mätta och trötta vi vart! Innan dess var vi ner på stan en sväng. Bara för att jag ville visa David hur duktig Louise har blivit på att åka vagn ville hon verkligen inte sitta i den. Men allt är enklare och annorlunda mot sist han var med iallafall. Vad köper man till en finsk 84åring? Blomma, lotter, nivole och praliner.


En Janelingskrans. Frukost buffé på statt....dom röda backarna med dom färska kransarna....snyft!


Kalasklädda hjärtegullet fin för farfarsfar


Lilla stumpan med gummirumpan (som mamma kallade mig som liten)


Hon slocknade minsann trots(tack vare?) att det var så många röster.

Min kock gör fläskstek ikväll. Gott med hemlagat efter allt fettigt och gräddigt vi åt på dagen. Han kokar såklart god skysås till detta. Och han skulle mixa den. Då nästan kokande sås i hela köket. Och på hela hand hand. Han verkar klara sig skapligt iallafall. Stackars klantarsle!!! Hoppas han inte måsta sjukskriva sig nu.

Imorgon förmiddag ska jag på gymmet. Själv. Får se hur det går. Sen ska David åka med min bror, sin bror och kanske en vän till Stockholm och gå på hockey. Jag och Louise stannar hemma och tvättar och sånt. Lite sällskap vore perfekt. Bra att david hittar på lite grejer tyckr jag fast det är trist när han är borta också. Även han behöver se lite mer än mig, Louise, salt&peppar. Det är hans "gymtid".


Massa stök i Davids kök


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0