Köttfärspaj

Nu har jag gjort en köttfärspaj. Känner mig mycket tveksam. Det kan mycket väl vara god.....men den ser inte god ut. Man använde majo istället för äggstanning. Det blev nog inte så krämigt. Men vad vet jag om vad som döljer sig under ytan? Nej, vi skulle nog ha hämtat mat idag. Jag är nervös över en paj.
Mer matprat så kan jag säga att jag och David planerar att fira vår 3e förlovnings dag med trerätters någon kväll snart. Vi firar den 16e, då Louise döps. Vi har bestämmt att det blir lammrostbiff. Det måste nästan vara det godaste köttet man kan äta. Och chokladfondant med lyxig vaniljglass. Något gott vin.

Barnvakt känner vi är för tidigt. Louise äter duktigt annan mat men vill fortfarande ha tutte också. Annars blir det ett jävla liv. Hon somnar sällan på annat sätt än vid mitt bröst. Men det vore mysigt att ha David för migsjälv en kväll. Ta ett bad tillsammans och kanske få till det på något trevligt sätt. Vi har bestämmt att vi ska gå ut på restauganr, eller göra mys middag hemma en gång i månaden sen när louise är lite större, ha barnvakt. Nu låter det som att det enda jag vill är att lämna bort mitt barn, så är det INTE. Men lite mer tid för <3 skulle inte göra något.

Louise kör egna tider idag. Om en timma kommer Lilian och Mimmi. Louise har klätt sig i kläder från Mimmi. Brukar försöka komma ihåg vem som gav vad och se till att dom får se henne i kläderna. Hon har också converse skorna hon fick av M&M i julklapp. M&M föresten är på båt nu, sen spelar dom i Umeå. SEN kommer dom hem. typ på söndag. Sen ska dom återhämta sig i en dag. Så på tisdag är dom back om track. Tycker dom är borta lite för mycket. Dop snart också...dax att planera bakningen bättre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0