Mitten lördag!

Helg! Jobb helg. Trist. Fördelen (eller?) med Davids jobbhelg är att det blir så många lördagar. Fredagen innan är han ju ledig därför blir torsdagkvällen lördagkväll, och även fredagkvällen. Sen kommer den riktiga lördagkvällen som faktiskt är lördag trots arbete. Sen kommer söndagen som är som en lördagkväll, eftersom måndagen är ledig. Och måndagkvällen blir ju då också lördagkväll, eftersom det är på den lediga dagen. Fem lördagar på reken alltså. Är det verkligen så illa med jobb helg, älskling? Du får ju mer chips då än annars...;-p

Igår var det bums i säng för mig när Louise somnade. Jag la mig redan 21. Mycket bättre sömt inatt. Nog för att hon vaknade mer än 5 gånger men det var aldrig länge och jag kunde somna om rätt fort varje gång. Fast en jobbig grej, jag drömde en skakande mardröm. Usch! Jag vaknade med jätte klappande hjärta och var skakis. Drömde om hotellet, att det brann igen. Vi hade samlats vid hotellet för nån slags info och då började det brinna igen, var några små killar som lekte där inne men det blev hysteriskt och massor av folk som sprang runt i dom brinnande hotellruinerna. Sen blev det skottlosning och jag vart jagad. Jag sprang och sprang och då vaknade jag. Hemskt. Påmindes om hur brand-, mörk- eller rädd för det mesta-rädd jag var i flera månader efter branden. Eller ända tills Louise föddes när jag mirakuläst kunde släppa det. I somras vågade jag inte gå in i vardagsrummet på nättera, var tvungen att kolla om någon satt på ballkongen, i garderoben osv varje gång jag skulle sova. Jag var helt besatt. På våren vågade jag inte gå ut ensam, inte heller vara hemma själv. Jag var med David dygnet runt och om han vr tvungen att gå i från mig åkte jag till mamma eller skaffade annat sällskap. Tack lilla Louise för att du kommit hit och knuffat bort demonerna. Nu är det hon som gäller! Jag är hennes trygga mamma som hon ska må bäst i världen hos, då kan jag inte ligga och vara rädd. Men i natt gjorde jag det. Började föreställa mig alla möjliga olyckor som kan hända. Tänkt om vårat trapphus brinner och och måste springa ut på ballkongen i 25 minus med Louise i pyjamas och ingan kommer och räddar oss?

Elle är på väg hit. Vi ska baka scones och hon ska gosa med sin lilla söta fina älskade systerdotter. Kul med lite besök. Gå ut idag kommer inte på frågan! Iskallt. Jag får gå ut en sväng när David kommit hem. Det är skönt att känna sig som människa igen. Så himlans mycket sömn behöver man faktiskt inte för att funka. Imorgon ska jag äntligen träna igen. Blir gym Sen blir det nog gympa både måndag och tisdag. Försöker ju på tre pass i veckan och då får man ta dom dagarna som passar bäst.

Nu vaknar min tjej. Hon sover sina 15 minuter sen får det vara bra...!

Hon är så glad och så söt idag! Härligt!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0