Till Louise, en saga från mamma

Det var en gång en vinternatt
Det var lördag och efter jobbet på baren jag satt
Jag var smygkär i en kock
Visste inte att det skulle göra mig tjock

Han följde med hem till mig
Och så föddes den kärlek som skapade dig
Jag blev en lycklig flickvän
Mycket skulle hända sen

En dag var stickan positiv
Du skulle komma in i våra liv
Jäste gjorde en bulle i min ugn
En bulle som aldrig var lugn

Som liten lekte jag ofta mamma, pappa, barn
Det här kommer gå bra, man är ju veteran
Det är nog lätt att bli mamma
Byta blöja, vagga och amma

I fyrtio veckor växte magen
Sen kom den stora dagen
En morgon kom du äntligen till oss
Välkommen ut, vår nya boss

Nu är jag din mamma Louise
Och det är jag på mitt vis
Hur det än går för mig
Så finns jag alltid här för dig

På några månader har mycketm skett
Det har inta bara varit lätt
Många gånger har jag blivit trött
Då är det skönt när du sover sött

Mitt barn jag älskar dig så
Hur mycket kan ingen förstå
Men en sak är säker min skatt
Min största lycka finns i ditt skratt

Välkommen till världen lilla tös
Ditt liv har börjat med fullt ös
Idag vi döper dig och firar med skäkt och fika
För att jag och pappa har blivit så rika

Kommentarer
Postat av: matilda

oj jag vet inte hur manga rysningar den dar texten gav mig! vad fint kim!! pusskram

2010-02-01 @ 08:49:37
URL: http://matildabroberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0