Pappa David är bäst!!!

Det absolut bästa med att jag har fått ett jobb är att David får vara pappaledig.
Han är världens bästa pappa. David och Louise har underbara dagar och kvällar tillsammans. Dom går ut och går, leker i lekparken, träffar Davids vänner och fikar, dom lagar mat och badar. David håller ordning hemma, diskar och hänger tvätt, lagar sig mat och verkar hinna med mer här hemma än vad jag någonsin gjort.
När jag kommer hem sent på natten ser jag spår av vad dom gjort under dagen. Det är oftast städat och diskat. Men man ser iallafall. Vadsom står i disken, vilka klädersom hänger framme, vilken mat som ha ätits, det är fortfarande blötti badrummet sedan badet.Men ser att vagnen har varit ute. Då blir jag så glad och så stolt.
Louise är så trygg hos sin pappa nu och det är så underbart att se. Jag har längtar efter detta. Man nästan glömmer helt hur det var första fyra månaderna när hon  satt i babybjörnen på mig nästan hela dygnet. Sov på min magen. Skrek när jag gick på toa. Det var inte lätt att vara pappa då...

Jag har hela tiden tyckt att jag har så fin familj. Men nu känner jag det verkligen. Jag ser på dom två och blir  tårglad. När jag och David satt ute på balkongen här om kvällen gick han in fyra gånger och tittade till henne. Han berättar med stoltasta leendet om alla nya saker hon hittar på. Han hittar sina sätt att göra henne nöjd. Snart är han pappaledig på heltid och det kommer bli den bästa sommaren i hans liv.

Vi tar hand om varandra mer är innan också. Och vi får mer tid att umgås alla tre. David kommer få många tillfällen att fiska och sånt som han gillar i sommar. Jag kommer få tid att hitta på eget. Vi kommer göra mycket tillsammans. Eftersom jag mest kommer jobba kvällar. Men vet ni vad det absolut bästa är(igen) ATT JAG FÅR SOVA SOM EN GRIS!!! Jag ligger till 10-tiden varje morgon. Inte när David nu jobbar mån-tis. Men alla andra dagar. Och han klagar inte ens!!!

Pappaledigheten gör mirakel med vår vardag!

Kommentarer
Postat av: josephine

Vad roligt att läsa Kim, kram på er

2010-06-02 @ 22:39:08
URL: http://josephinesworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0