Min första....


Här har i den på bild. Min första fatöl på 15 månader. Minst 15 månader.
Min syster Malin bakom.

Igår vid 18 gick jag. Lämnade David med gnällig bebis och mötte Malin för att gå på Grappa och äta.
Jag hade ont i magen och det kändes inte jätte bra att gå, men jag tänkte på hur viktigt det är att Louise och David får köra kvällsracet ett par gånger själva innan jag börjar jobba om snart en vecka.
Det första jag gjorde när jag gom ner till Nybrogatan och Grappa för första gången sen försommaren var att beställa en stor stark. Yes! Vad god den var. Magiskt god. David skickade MMS till mig då och då på Louise som lekte och skrev när hon somnade vid 20-tiden som vanligt. Det var snällt av honom att göra så då kunde jag koppla av.
Det var jätte mysigt och trevligt. Pasta och öl, vin och dessert dessert. Sen stannade vi på håPees också (stavas?) och tog en öl till. Två öl och en vin. Det var vad jag drack. Inget fylleslag. Hemma vid 22. Då hade Louise sovit sen 20.20. Hon sov fantastiskt bra inatt. Visst vaknade hon en del som vanligt en hon somnade om själv några gånger och snabbt med flaskan dom andra. Upp 05.30. Vi bestämde att vi skulle försöka ta en sån kväll varje månad. Jag och Malin. Vi bestämde också att vi ska skicka ut våra karlar någon kväll. Kan dom båda behöva. NU ska ju iof David iväg på partaj hela helgen men det är mycket ovanligt. 

Nu ska Louise snart sova. Hon blir trött tidigt när vi går upp tidigt. Senare idag ska jag packa vagnen och gå med henne till Malin. Och lämna henne där för att gå ut och gå en timma eller något. Därför är det inte sol idag. Men Malin och Morgan tycker det ska bli kul att ha henne hos sig en stund. Jag tycker det är kul att det går att göra så. Nu ska jag ta och försöka få Louise på mys humör. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0