Scones och kaffe

Idag vad det 05.20 som det passade drottning Louise att vakna. Ok tyckte jag, eftersom David jobbar kväll och det var hans morgon. Men det gick vist inte att få upp honom före 06. Hm...en sån spärr skulle han ha...eller kanske inte? Jag blev irriterad. Irritation skapar energi så jag diskade gårdagens sena middag och satte på tvätt, plockade leksaker och sånt hur tidigt som helst. Sen kom David upp men då var det snart dax att stöd sova lite för Louise. Hon brukar göra det när det blivit väldigt tidigt.  När hon vaknade igen efter en kort stund fick David henne. Jag ropade på honom så han kom och hämtade henne sen sov jag en timma eller något. Sen väckte han mig. Skumt. Men han hade visst gjort kaffe och scones. Gulligt. Nu är det snart dax för ordinarie sovstund för Louise. Hon sjunger idag aAaaaAAAAaaaaaa prrrprrr papapaplablabla å så lite eeeheeeeeeheeeeeeeeh bajsblöja nu?

David jobbar kväll och vi har inget att göra i eftermiddag. Får bli en promenade. Hoppas Louise gillar läget i vagnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0