Vägning

Idag är David ledig och vi har hunnit med massor! Till att börja med frukost och en rätt så lugn morgon med en kanon glad tjej. Kl.10 skulle vi till BVC på en extra vägning. Jag vägde henne hos Malin i onsdags för att ha koll nu när jag inte ammar och allt. Då vägde hon 8300. Hjälp tänkte jag, hon vägde ju 8400 på 6-mån kollen!!! MIN BEBIS HAR GÅTT NER I VIKT. Vi skulle inte till bvc förens 8mån-koll. Så vi bokade vägning idag. Då visade det sig att det var viss 8040 hon vägde sist...SUCK! Men nu vägde hon nästan 8,5kg och växer som hon ska!!! Lilla pumpan!
Efter det somnade Louise och vi gick till banken och så var vi och fixade jobbskor till mig (aaaaaa bara 4 dagar kvar nu!!!). När hon vaknade köpte vi kaffelatte och matade henne på fik. Latte mamma och latte pappa men framför allt lattebebis för Louise hade jätte kul på fiket, åt med jätte bra aptit och var så nyfiken! När vi kom hem ringde jag Malin sen gick hon och jag en sväng innan jag skulle handla. Nu har Louise somnat igen och vi har ätit en sen lunch och bläddrat i tidningar. Båda två samtidigt. Sällan skett sista halvåret.
Ikväll blir det lammytterfilé, rödvinssås vitlökskräm och ristade rotfrukter. Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0