Vi är inte ensamma

Jag borde väl inte glädjas men det måste jag iallafall, bara lite. Inte över andras trötthet men över att få prata med någon som känner igen sig, på riktigt. Vi är inte ensamma jag och Louise, med våra nätter. Idag har vi varit nere på stan och fikat med andra mammisar och bebisar. Då träffade vi lilla Leoga och hennes mamma Mirjam. Deras nätter är väldigt lika våra. Och dagarna med. Leoga har inte velat åka vagn eller bil, hon har haft kolik, hon är jätte snuttig och vaknar varje timma, Mirjam blir förvånad om hon sover längre än så. Precis som här alltså.

Vad är det med dessa små töser som inte kan komma till ro? Vi kände igen oss mycket i varandas situationer. Detta med den onda cirkeln som mycket väl måste brytas nu. Vi måste offra sömnen ett par dygn och tuffa till oss-lära bebisarna sova hela natten. Avvänja allt snuttande. Fast man tvivlar på om det går att göra. Och man är ju så trött...så inte i natt...och beisarna skriker ju så, inte ska dom väl behöva gråta....Hur ska jag få migsjälv att ta steget? Kan Louise fortfarande lära sig? Hon är 6 månader nu och har i hela sitt liv vaknat minst 4 gånger per natt-sista månaderna mycket oftare än så. Trött som man är låter man det effektivaste sättat vara det enda-låta henne snutta. Det är klart Louise tror att allt är som det ska vara, hon vet inget annat. Hon vet inget om att sova gott och länge. Hon är slav under flaskan. Så många som möjligt ska tömmas, det är hennes uppdrag i livet. 
Jag har slutat amma och lärt henne ta flaska....till vilken nytta? Nu kostar mjölken pengar och måste värmas. Bra där Kim! En förändring men ingen framgång direkt. Jag står och trampar jag har bara fått nya skor att trampa i. Framåt kommer vi inte. Jag är för mesig. För rädd för att bli det minsta tröttare. FAAAN vad det är seeeeegt!!! Men, vi är iallfall inte ensamma....som om det vore bra...


Dagens outfit-så jätte tuff!

Hon får nästan inte plats i vagnen, liggdelen alltså.

Hon vill ligga ner och äta. Mes mamman låter Louise få det som hon vill.

Blev bara en bild med mobilkameran


Kommentarer
Postat av: Marie, Liams mamma

Men så söt hon är! :)

2010-03-03 @ 19:41:11
URL: http://maaaji.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0