Sova sova sova

Nu är det lite jobbigt här. Jävligt jobbigt. Natten har variten av dom jobbigare. Täta vaknanden. Jag är trött. Jag är så trött att jag blir orolig att jag ska vara en fara för Louise. 05.15 vaknar hon och vi går snart upp. David ligger på soffan som vanligt med tvn på och sneglar lite på oss. Jag säger att han får ta henne en halvtimma eller så om han vill, så jag får sova en stund. "Hm" säger han och sover vidare. Börjar snarka. Jag blir så avundsjuk att han äcklar mig. Klockan ringer och ringer. Han låter den ringa klart soch sen börja om...ringer och ringer... 
Sen sätter han sig upp och blundar. Sen börjar vi diskutera och jag gråta. Inför Louise och allt. Han smäller igen dörren och går till jobbet. Förbannad på att det går ut över honom. Hur jävla underbar vill han att jag ska orka vara? Jag har inte sovit en halv natt på 7 månader! Louise vankar minst 5 gånger per natt. Det är 35 gånger på en vecka!!! HUr många gånger blir det på hennes livstid? Det är inga två uppvaknanden vi ska vänja av....det är inte någon enkel match. Jag läste nyligen ett repotage om en familj med liknande sömnvanor. Deras vaknade iof bara var 3e timma, men det är mycket det också. Dom körde 5-min-metoden i en månad kväll, natt och dag. Sen sov ungen. Såklart. Men helt ärligt....hur fan skulle jag kunna låta Louise ha det så? Är det så konstigt att jag vill låta tiden gå och räkna med att det blir bättre? Göra som vanligt i natt igen, det bekväma, det vi är vana vid det jag vet att jag kan hantera bara kaffet bryggt väldigt fort på morgonen.

Och sen får jag ju skylla migsjälv. Det ska jag inte glömma. Varför kör jag inte någon annan metod för att lära Louise sova undrar David. För att man måste SOVA UT innan man på börjar något sådant. För att jag är så jävla mån om varje minut hon och jag sover på natten. Det är en ond cirkel och jag kan faktiskt inte bryta den. Så är det.

Han frågade mig varför inte vi byter rum. Varför jag inte åker bort och sover. Jag har inte direkt kännt att jag får det. Men får jag sova på soffan i natt gör jag det. Det blir första gången förutom dom fyra timmarna vi bytte plats för att jag var så magsjuk att jag inte klarade av att ta hand om henne. Han tyckte också att jag skulle packa väskan och åka bort och sova hela helgen. Jag suger på den. Men jag skulle inte klara att sakna Louise på det sättet.

Nej nu kanske jag ska ta pch plocka upp Davids tvätt på golvet och hans blöta snus från vardagsrums bordet.
Vika ihop sängkläderna orkar jag inte. Skönt att det inte finns ölburkar och chipsskålar att ta undan idag....vilken skön morgon, verkligen!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0