Chips

Nu har pluttan varit på McDonalds första gången. Fast hon fick äta kalops. Hur glad tror ni D blev när jag föreslog lunch på donken? Ja...glad!
Det var jätte kul att ha med pappa på sång tyckte Louise. Och han tyckte det var kul att vara med.
Nu blir det han som får gå sista två gångerna. Tråkigt tycker jag, men rättvist antar jag.

Vi gick förbi ICA på vägen hem. David plockade en stor chipspåse. Då kan vi räkna i hop från torsdag förra veckan han han ätit: 1 påse doritos, 1 stor påse grillchips(OK, jag åt någta stycken, TVÅ påsar popcorn(OK, jag åt ett par små nävar) och nu väntar alltså en påse till. Han har iallafall "bara" gjort av med 3 6-pack folk öl.
Detta är helt ok, en lagom mängd. ??? När vi stod vid chipshyllorna som han smög fram till så där som ett suget litet barn alltid spanar in smågodiset påminde jag honom och hur mycke snax han faktisk ätit på ungefär en vecka. Då tittade han lite ledsamt och sa "ja, ja..." och vände ryggen mot chipshyllan. Då tyckte jag såklart synd om honom och sa att han skulle ta en påse iallafall. Annars blir han väl deprimerad och utsvulden? Sen pekade han på chokladhyllan och sa "titta" till mig...Det skulle kännas bättre om vi la lite pengar på det också va? Nej, ingen choklad idag!!!

Jag var tvungen att bloggaom detta. Vad tycker ni? Är detta Normalt???


Kommentarer
Postat av: Mirjam

Oj det lät mycket, men jag vet inte vad som är normalt för vi köper aldrig snacks. Här blir det mer kakor o bullar emellanåt...fast den här veckan har det inte blivit mer än lite polkagrisgodis o nån öl på krogen för Valle. I o för sig vräkte han i sig en hel sockerkaka på en kväll förra helgen.

2010-05-14 @ 20:25:51
URL: http://Blogg.passagen.se/julietteisback
Postat av: Henrik

Jag vet inte om det är normalt eller inte, beror väl lite på hur mycket man rör på sig och så. Men dom senaste månaderna har min snacks- och godis-konsumtion gått ner rätt mkt som resultat av 2,5 års lågintensiv Sarapåverkan. Så nu har jag gått tillbaks till tioårsstadiet med lördagsgodis (med kanske nåt undantag, ok, typ nån efterrätt eller öl till maten i veckan).



Och satan vad gott det där godiset är! bra mkt godare än det jag åt mer av förut... På köpet har jag gått ner lite i vikt (kan jag som är så smal gå ner i vikt? ja, eftersom min massa består av 90% fett och 10% muskler.) Samtidigt känner jag inte att jag ger upp nåt, snarare att moffandet blir mer högkvalitativt när det väl sker. När jag smååt mer snask så övervägde snarare känslan av seghet och sockerfrät över lyckokänslorna som kom från sockret och fettet.

2010-05-15 @ 13:47:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0