Jag var full inatt.

Nu har jag upplevt min första fylla sedan jag blev mamma. I didn't like it. Eller jo, jag var ute med Malin igår och vi träffade lite tjejer från mitt jobb och satt och drack, pratade och skrattade med dem, vi hade jättekul. Sen kom jag hem runt 23 och la mig. Då slutade jag gilla det. Fan vad det snurrade i skallen. Jag gick upp till David och bad honom hålla om mig för att det var så jobbigt med snurret. Han fick göra en macka till mig som jag smakade på och kastade direkt för att gå och försöka kräkas. Upp med alla äckliga nötter som jag ätit. Blä. Jag upplevde det som myckat obehagligt att vara full. Besvärligt. Trivdes inte alls. Jag dricker sällan tills jag blir full, jag har aldrig gillat känslan. Men däremot älskar jag vin och jag älskar fatöl. Jag tål inte så mycket längre...jag glömde det.
 
På det kunde jag inte sova i natt. Jag låg vaken nästan hela tiden även fast David lovat mig att jag fick sova till elva. Men jag mår OK idag. Det känns, men det går bra endå. Vi har varit med Amanda, hon blöd på lunch hos sig. Kollat på sulkys och bilstol på barnenshus. Varit i en lekpark, suttit i gräset. Mysigt. Nu är vi hemma, David jobbar ikväll. Louise sover middag just nu och jag har plockat lite. Inatt kommer jag sova gott.
Nej, TRE glas, det är min gräns. För alltid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0