Moped ångest

Ikväll är det tjejkväll här hemma. David jobbar. Vi ska äta middag och ta ett skummbad, jag och Louise. Idag började jag dagen med sovmorgon. Det var välbehövt, sov till 8.20!!! När jag kom upp fixade jag lite sen gick vi ut. David och Louise gick till lekparken. Jag åkte moppe. JAG HATAR ATT ÅKA MOPPE!!!Jag är så nervös och osäker. Moper-ångesten får hela sommaren att bara kännas besvärlig. Men det handlar väl om vanan. Jag försöker iallafall vänja mig. I helgen måste jag åka med den till och från jobbet. Fy fan!!!

Hoppas den här kvällen går ganska fort. När David kommer hem blir det kvällsfika och desperate housewives...yes, han följer det han med. Han sitter alltid med mig och ser det. Fast han spelar på mobilen medans...

Usch vad jag är tjurig idag. Tjurig på vissa andras lathet. Gissa vem?
Vem fan sätter sig och glor på tv klockan 9 på morgonen? Varför inte diska frukosten, dra på lite tvätt, plocka reda på grejer, se till att få något gjort här hemma??? Hur ska det gå i sommar??? Det som inte jag gör, det blir inte gjort. Så är det.

Så får jag väl lov att skriva något fint om David också efter allt gnäll...han gör väldigt god mat.
Äsch, man får gnälla om sin karl!!!

Kommentarer
Postat av: Mirjam

Kul att du också bloggar så jag får en till att följa:) Coolt med moppe! Förstår om det känns nervöst med koppling och allt sånt....Har också en seg karl här hemma som inte förstår att saker inte flyttar sig själv. Kram

2010-05-03 @ 20:09:52
URL: http://blogg.passagen.se/julietteisback
Postat av: e

Jag åkte moppe en hel sommar mellan stallarholmen och mariefred. nästan 5 mil om dagen. Va jätterädd ibörjan och fick nackspärr för att jag inte hade ordentligt med kläder på mig (det är att rekomendera att ha halsduk fast att det är sommar). Man blev faktiskt van. Kram

2010-05-06 @ 15:40:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0