Pigg endå

Tjoho!

I natt var en skitnatt, men jag är pigg iallafall hur det nu kan komma sig?! Brukar ha svårt att ta mig igenom morgonen när natten varit stökig men idag gick det undan.
Imorgon börjar min 2-dagar långa arbetsvecka. Moster Elenor tar sig an utmaningen att passa Louise. En timma eller två, innan David kommer hem. Vi ska ungås hela dagen först så det ska nog gå rätt så bra. Jag beundrar dem som vill ställa upp med barnpassning hos oss, Louise är ju skapligt kinkig med att mamma och pappa går bort samtidigt.

Fast Malin går ju bra. Jag vet inte vad hon gör med Louise. Någon hemlighet har hon. Jag kan lämna Louise gnällig och trött till Malin, gå och handla eller något. Sen när jag kommer hem sitter dom vid bordet och målar med färger som hon haft med sig och Louise skiner som en sol. Det är ju kul. Men jag är lite avundsjuk. 
 
Idag ska vi träffa gravida Josephine. Andra gravida får mig att längta efter en mage. Längta efter att vänta bebis. Som jag sa...bli inte förvånade om min mage jäser upp igen om ett par månader. Tanken på Louise och en liten bror eller syster som leker tillsammans är ljuvlig. Jag älskar själv alla mina syskon jätte mycket, Louise måste också få uppleva det.

Ska dom aldrig bygga klart här nere på gatan? Louise vaknar väldigt ofta av oljud nerifrån. Jag vill hellre ha en pigg tjej än en fin gata.


Kommentarer
Postat av: Elle

tycker nog att du ska chilla lite med en till bebbe, det har ju inte varit en dans på rosor med bebis precis. har du redan glömt det? att ha två små samtidigt "som leker" haha, det är nog bara en illusion. Bättre att vänta lite sis :)

2010-05-12 @ 14:33:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0