Sams igen

Nu är vi sams igen efter en mysig morgon tillsammans. Idag börjar min fösta fulla arbetsvecka. Fem dagar framåt är det jobba som gäller för mig. Och jag längtar redan tills det är klart. Vad är det med mig egentligen? Som jag har längtat efter att jobba igen!!! Nu vill jag bara vara hemma med Louise. Det är nog för att David är hemma också. När vi är hemma alla tre blir det så trivsamt. Alla får tid över till att göra något. Någon kan få sovmorgon, David kan hinna med en fisketur, vi kan gå till lekparken tillsammans, vi hinner laga god mat och jag hinner tvätta och sånt. Men det känns såklart kul att jobba också. Det är kul. Och nödvändingt. Att jobba har aldrig känts så viktigt. Jag försörjer min familj nu, jag jobbar inte för att enbart betala hyra, telefon och shopping. Det ska vara dåligt väder tills på lördag tror jag. Jag kommer försöka slippa moppe åkandet så gott jag kan. Men det är iallafall tankad och klar och väntar på mig där ute i förådet. Måste jag så måste jag.

Det är alltid likadant. På morgonen när Louise vill upp och ska leka, äta frukost,kläs på och tvättas då är jag segast på jorden och ligger mest på gilvet och smygblundar, tänker på att jag ska lägga mig när hon sover.Sen somnar hon och då vill jag inte vila mer. Då vill jag blogga, sätta på tvätt, plocka, vara uppe och bara lalla runt för migsjälv. Sen vaknar hon och då kommer jag på igen att jag skulle ju ha vilat. Alltid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0