Helgen

I lördags efter lunchen åkte jag och Louise till mamma i Strängnäs. Louise var ganska nöjd och glad så vi gick till hamnen och åt jättestora och jättegoda glassar sen gick vi och gungade Louise i lekparken där. Dom har en väldigt fin lekpark i Strängnäs. Hon hade väldigt svårt att somna och att sova hela tiden. Hon blev också ovanligt stökig på natten, hon vaknade kl 4 och var vaken minst en timma. Mamma lagade god mat och vi tittade på tv. Lite ost och kex blev det också. Det var skönt att vara hemifrån lite även om det krånglar med Louises rutiner.
Det är jobbigt att ta sig från punkt till punkt och hon har väldigt svårt att sova hemifrån. Jag tvivlar på att det är en bra idé att resa i September. 15 minuter på ett tåg och vi hann göra massor. 6 timmar på ett flyg???

Nu har jag schema för JUNI (som börjar snart!!!!!???!!). 17 pass. Det blir absolut perkekt. David jobbar 4 pass, det blir exakt 21 tillsammans=heltid. Jag har korta, långa och mittimellan pass så det jämnar ut sig bra. En gång är jag ledig 4 dagar i följd, det känns bra. Jag kommer jobba mest kvällar och inte missa så mycket tid med Louise.
Jag ska fara ensam till Stockholm och vara med Elenor också. Middag och cocktails har vi bestämmt, sen sover jag kvar och shoppar lite dagen efter.

Igår när vi kom hem mötte Malin oss. Louise hade inte träffat henne på flera dagar och dom hade längtat efter varandra. Raka vägen över till moster, massa skratt och glömmer hålla koll på mamma direkt. Det är så kul att det är så! Med tanke på att hon är väldigt mammig och kräsen annars. Hos mamma blev hon vansinnig när jag gick på toa eller duschade. Vi har pratat om att Louise kanske ska sova över hos Malin en natt snart. Vi bestämde också att vi ska fika och leka hemma hos dom lite oftare. Louise behöver träna på att kunna sova middag borta och sånt. En resesäng behövs nu. 

Jag hade ingen kamera i helgen tyvärr. Ska fota Louise lite snart, jag lovar! 

Kommentarer
Postat av: Mirjam

Leoga sover nästan aldrig när vi är borta på dagtid. De är nog för nyfikna våra tjejer!

2010-05-17 @ 13:00:53
URL: http://Blogg.passagen.se/julietteisback

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0