Vindruvor

Nu har Louise somnat. Våran dag har varit långsam men tack vare lite sällskap av Malin, lite gunga och lite glass gick den iallafall. Vi testade Magnum Gold. Den smakar som kinderägg med karamellsås. Alltså för söt-sliskig. Att jag aldrig lär mig att magnum är för mäktigt för mig. Nu sitter jag med te och kvällsmackor. Bästa tänkbara middagen. Jag har köpt vindruvor också. Skönt att ha en stund för sigsjälv. David kommer nog inte hem en på ett par timmar. Han har det bra den där karln. Hoppas han vet det. Jag nämnde det för honom då sa han något i stil med "Du kan faktiskt också dra iväg när du vill". Ok, nu mera kan jag ju det, när det finns tillfälle. Men jag vill inte ha kompensation. Jag vill bara att han ska uppskatta det som är. Dessutom rullar det i gång med jobbet för mig nu och lediga helgen kommer vara få. Antagligen jobbar man dom flesta helgerna. Fast det har jag inget i mot heller. Näst på tur att taen timeout är iallafall jag. FAST JAG HAR HAFT MÖJLIGHET OCH INTE TAGIT DEN. Han menar ju typ på att jag inte behöver göra något nu eftersom jag har kunnat gjort något förut. Om jag förstår honom rätt?

Att hälsa på mormor var trevligt. Och viktigt. Gummarbörjar bli gammal och dålig. Mycket fika och prat. Sånt man gör med gammla. Jag har definitivt ätit mer fika än mat i helgen. Min morbror Jonas och hans familj hälsade på också. Louise fick nya leksaker igen.

Snart har jag ätit upp ett halvt kilo vindruvor...once you pop you can't stop.
Nu ska jag göra ingenting en stund. För utom att äta mer druvor då.

Fyra generationer. Min mormor Kerstin, min mamma Annelie, Jag och min Louise.

Louise med sin gammelmormor

Massor med leksaker att undersöka.


Kommentarer
Postat av: Joakim Lindén

Kul att ni gjorde ett sådant foto! :)

2010-05-04 @ 23:08:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0