Sjukstuga idag

Nu är Louise så hängig! Feber och elende! Mindre hosta och snor och inga större besvär med magen. Två lösa blöjor på förmiddagen bara. Hon vill mest sitta knä, somna till, titta youtube.Hon är sig inte lik någonstans! Hon har knappt ätit på två dagar nu. Idag har hon smakat lite fruktpuré, glass och blåbärssoppa men inget vill hon ha! Inte ens vattan eller flaskan! Nu sover hon i hallen. Hon ville ha på sig sitt fleece och ligga i vangen ute, som på dagis.Det fick hon såklart. Nattpasset tog jag inne hos mig i sängen. Hon ville vara nära. Halvsov till och från. Sen sov vi hela förmiddagen tack och lov. Känner lite oro över natten som kommer då jag ska upp 05 och åka till jobbet. Sa till David  att han får ta natten vet ni vad han svarade? "Vi får se om jag orkar". Kul för honom att han har valmöjliheter! Jag sa att eftersom du sovit så gott inatt i åtta timmar kan det väl passa bättre att du tar hand om henne? "Jag har fan inte sovit gott" Så jag räknar med att ha Louise. Det gör inget, men jag tycker endå man ska dela. Fast egentligen vet jag ju att jag helst tröstar henne själv, man vill hålla om sitt barn då hon gråter, man vill inte sova då.

Snart kommer Malin. Hon riskerar smitta för att få träffa sin älskade systerdotter. Knäppa! MEn vill hon så får hon, vi blir bara glada. Louise kommer bli glad. Får se hur hon mår när hon kommer upp igen...just nu är hon som det där spädbarnet jag kunde önska ibland att hon var...sover i vagnen, famnen, sängen, soffan överallt utan flaska eller någonting.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0