Soppa!!

Måndag och mammaledig. Dagen började med frukost hela familjen och sen for David till jobbet. Vi försökte leka, gå ut, lyssna på musik men Louise vill inget. Hon ville läga sig igen. Egentligen gillar jag det inte, jag vill hålla på rutinerna. Men hon ville verkligen och jag ser ingen anledning då varför hon inte ska få, alla dagar kan inte vara lika. Hon måste också få bestämma. Hon får sova en stund nu och en stund sen. Dom här lediga dagarna är till för henne. Om det är så tråkigt att lika men mamma att man blir trött...ja då är det väl inte så mycket att göra åt.

Idag kommer Josephine och Kayla hit. Jag har kokat blomkåls soppa. Jag är helt såld på att koka grönsakssoppor. David brukar göra dom och jag brukar älska dom. Nu har jag kommit på att jag kan göra lika goda. I helen gjorde jag pumpasoppa med curry, chili och apelsin och sparrissoppa. Man mixar dom så dom blir släta och har skum. Det är så jävla gott! Som att äta sås med sked! Och dom är magra och nyttiga bara lite, lite grädde, vitt vin, lättmjölk och vatten i. Buljong, lök, vitlök, grönsaker. Det är allt. As enkelt det tar 15 minuter sen har man en gudomlig soppa klar! Louise illar dom också. Man äter oftast sånna här soppor till förrätt eftersom dom är väldigt smakrika. Men jag kan äta en jätteskål. Det är så trevligt att vi alltid har massor av bröd från Printz bageri till. Malin fyller på frysen då och då med överblivet bröd. Mums:)

Nu ska jag gör någon nytta av den här stunden innan jag väcker henne!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0