Kockänka

Idag hade vi andra dagen av inskolningen och Louise klarade det fantastiskt bra. Men trött blev hon! Nu sover hon oroligt. Många intryck att smälta. Imorgon ska vi vara där kl. 8-10 och nästa vecka blir det längre dagar en del lämningar och måltider.

Vi fick också lunch gäster, eller alltså mina tjejkompisar kom hit med mat och vi åt...det kanske man inte kallar lunchgäster...Trevligt iallafall! Louise gillar uppmärksamheten. Alltid kul med lite tuffa tjejer att charma:)

David jobbar på HåPe's som äntligen öppnat. Det blir långa dagar nu och jag är tillbaka som kockänka. Men jag gillar att han trivs och har kul på jobbet. Det är värt det. Jag är inte den som inte kan njuta av ett par kvällar ensam. Jag har inte hört något på hela dagen och det är väl ett gott teckan på att dom haft fullt ös? Jag ska ta och se till att luncha där inom snar framtid. Inte helt enkelt att ta bussen in och äta mitt i Louises sovtid. Men någon dag får bli lite annorlunda.

På söndag är det äntligen min tur att jobba! Det ska bli så kul och nu hoppas jag bara på att få så många dagar som möjligt. Och att jag snabbt kommer in i rutiner och att mina nya kollegor kommer tycka bra om mig.

Det finns mycket ätt göra här hemma men så här till kvällen  känner jag mig ganska oinspirerad. Jag har som Louise en del att smälta. Det var dåligt städat här när vi flyttade in och vi får ingen hjälp av hyresvärden så listan är lång. Det är en dålig lukt i sovrummet sedan hon som bodde innan sov där med sina hundar. Och ja har vansinnigt svårt att trivas med badrummet. Hur mycker engelska jag missat ska vi inte tala om...endå sitter jag här...Skärpning Kim!!!

Nej nu vill jag ha hem David...jag är nyfiken!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0