Ingen vila här inte...

Nu har jag högsta växeln i! Dagarna och kvällarna rusar förbi! Flytten är väldigt nära. Varje minut jag får över går till packning alternativt städning. Och det känns helt OK, jag kör gärna på nu. Jag har dessutom lyckats få David att ordan med sin garberob. Nu är ugnen klar. Jäklar vad sånt tar tid med galler och plåtar, luckan och allt.

Idag har Louise haft hög feber. Andra gången i sitt liv. Först hade hon 38.8 sen gick det ner till 37,7 sen tok vände det upp mot 39.6. Hon har inte riktigt varit sig själv. Vi har legat i sängen och läst och vi har suttit i soffan och kollat in Larz-Kristerz på youtube. Hon har varit så stillsam och lugn. Får man lov att smyg njuta lite? Men vi har varit ute och gått också. Och lekt i lekparken imorse innan hon blev dålig. Youtube och L-K är iallafall världens bästa feberaktivitet. Det där dansbandet är hennes idoler hon bara älskar att lyssna och titta på dem. Som andra barn kanske blir förtjusta i seriefigurer. Jag har sagt åt Malin att vi får se till att hon får se dom spela någon gång.

Ovissheten om framtidens sysselsättning börjar få klarhet. Jag fick inte jobbet jag sökte och stannar hemma med Louise året ut. Hon kanske börjar dagis i november. Vi får se, måste skydda mina föräldradagar. Jag behöver dom på sommarlovet. Nu ska jag nämnligen plugga. Jag ska inte söka mer jobb. Jag hoppas så mycket på att komma in på lärarlinjen. Annars får jag köra en termin på komvux först eller hitta en annan inriktning som jag vill. Men som jag känner nu är det just läraryrket som lockar.
Jag känner mig nöjd i hur det blev. Faktiskt. Det känns bra. Jag längtar tills våren. 

Nu ska jag hittapå något vettigt att avsluta denna kväll med. Louise har redan varit uppe en gång, vi får se vad detta blir för natt. Hon hade inte feber nu iallafall. Men hon skrek. Kan det vara öronen? 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0