Läsning

Hörntänder. Jag hatar hörntänder. Louise hatar hörntänder!!! Jag önskar att jag kunde ge henne mina. Jag älskar soppa så för min det vore det helt OK. Hon skriker på nätterna. OCh har så svårt att somna om. JAg sjunger och läser och nynar, vaggar och bär. Sen somnar hon om. I min famn alldeles stilla. Det kan jag inte låta bli att smygnjuta av lite. Louise är aldrig i famen och myser annars, det har hon inte tid med livet är för spännande.
Men jag vill hellre att hon sover gott...även om det är lite mysigt.

David är borta ikväll och jag sitter och lyssnar på Louise som håller på att somna. Sen är det jag och boken. En engelsk roman till skolan som jag ska göra bookreport på sen.
Jag måste berätta att Louise också börjar gilla att läsa sagor lite smått. Hon fick två böcker med bilder i och så står det bara vad det är, men man kan lägga till lite om man har fantasi. Sen är det en lucka på varje sida och den öppnar man för att få svar på en fråga. Hon fullkomligt älskar när jag läser! Jag är så glad. Snart kan vi krypa ner under täcket och läsa sagor på kvällarna. Just det, hon sitter stilla när man läser också. Och härmar mig med boken när hon läser för sin favorit docka. Hur gulligt som helt!
Jag har börjat gå längre promenader också med henne.Vi kan gå i upp till 40 min utan att hon tröttnar. Hon tycker om det, slappnar av och är hon trött somnar hon och sover. Inte så länge dock men det går. Ältligen har vi hittet lite lugnare akriviteter åt henne. det behöver hon. Mammas vilddjur!!! Ettårsmagik?
Just det på tisdag ska vi ÄNTLIGEN till bvc. Efter lite rådgivning där ska nätterna förändras. Flickan är ETT ÅR. Mamma och pappa är trötta. Nu måste vi ta tag i detta. För allas skull!!!
Och så får vi ju vikt och längd, spännande efter 4 månader. Louise är en lång och stor tjej. Oj oj oj vad hon har växt. Jag vågar inte handla kläder i hennes storlek nu hon får förstora, hon växer ju bara ur dom. Jag viker upp så länge midjan passar.
Äsch..SVAMMEL!
Nu tror jag hon sover...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0