Lyxigt värre!!!

Det är lyxigt att vara hemma med en snäll ettåring!
Hon sover gott nu! 20.30-07.30, vaknar en gång strax före 23. Jag sover från 23. Ostört!
Hon vaknar glad och utvilad och vi har mysiga frukostar tillsammans. Hon leker jättebra själv med sina dockor medans jag i lugn och ro drar på tvätt, diskar och plockar. Vi går ut. Promenerar i 30 minuter och leker sedan i lekparken en stund innan lunch. Efter lunch sover hon i nästan 2 timmar. Jag kan plugga, fixa med flytten och allt möjligt. Jag hinner alltid med massor. Sen kommer hon upp och förtsätter ta hand om sina dockor. Vi går ut och går igen, handlar och tittar på fåglar. Sen lagar vi middag och David kommer hem och vi har en mysig stund tillsammans alla tre. Bad och kvällslek.

Jag har verkligen kommit igång med jogging nu och jag njuter! Äntligen har jag fått bättre kondition och joggar nu i 40 minuter. Igår sprang jag till Vilsta sen ner mot stan och längst ån.
Och David går på sin innebandy träning. Ok, det är bara en gång i veckan men det är det mesta jag sett honom motionera på 5 år! Familjen Latoxe börjar rycka upp sig!!! Jag längtar till och med tills nästa joggingtur.

Ikväll ska jag på anställnings intervju. Jag frågar ut migsjälv lite här hemma för att förberada mig. Önska mig gärna lycka till jag vill VERKLIGEN ha detta jobbet.
Malin och Morgan har åkt till Grekland och kan inte passa Louise ikväll så hon ska vara med sin mormor ikväll. David jobbar ju lite kvällar numera. Det blir första gången för mamma att ta en helkväll med sin lilla kråka. Men jag är inte orolig. Louise kommer vara snäll mot mormor.

Nu till det skönaste med mammaledigheten, lunch vila!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0