Ett nytt år och nya vanor

Gott nytt år bloggfolk!

Här blev det en mycket kort nyårsafton. Middag med Malin och Morgan som åkte hem tidigt sedan sov vi alla tre över 12-slaget. Och vet ni när jag gick och la mig 22.30 och släckte lampan kände jag mig inte ett dugg besviken. Sova är det skönaste som finns!
Men nu är det nya året här och jag är på god väg att bli snusfri. 4 snus/dag(INGA cigaretter) är jag nere på och jag tror jag kommer kunna bli fri ganska snart. Snusandet har varit ett väldigt beroende för mig. Speciellt när jag jobbar. Jag har lätt snusat uppåt en 10 portioner per dag. Även rökt på lunch och frukost på jobbet samt när Louise somnat på kvällen, men det var enkelt att sluta med då nikotinberoendet ligger i snusandet. Jag började ju snusa på dagen Louise slutade amma helt, på en gång!!! Ganska snart började jag smygröka lite också. Jag har aldrig någonsin rökt omkring Louise men konstant skämts över att jag är (VAR!) en rökande mamma. Nu ska jag inte vara det mer. Jag ska inte ens snusa. Det har gått åt mycket tuggummin och godis vill jag lova! JAg har aldrig i mitt liv småätit värre. Jag har det ganska jobbigt men är väldigt bestämmd. Använder också onico, nikotinfritt snus. Inga tabletter, plåster eller tuggummit jag tror jag skulle kunna fasta på det istället då. Nej, detta ska gå gyffsat fort. En vecka.
Jag har fler nyårslöften, eller löften och löften snarare nya tag ska man väl säga. Jag ska ta bättre hand om migsjälv på flera sätt.

Vi tog lite bilder igår som kanske dyker upp senare. Louise vad galen och underbar och underhöll oss här men sång och dans! Hon dansar hela låtar igenom nu och så har hon börjat sjunga. Man ber henne Louise, kan du sjunga lite? Då sjunger hon "lalallaaaaaaaaalalallaaaaaaa" och dansar med överkroppen. Vansinigt gulligt!
Älskade unge!!!

Hoppas ni får en bra start på det nya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0