Misslyckand natt

Tisdag! Imorgon jobbar jag. Äntligen faktiskt. Men jag jobbar bara två dagar sen är jag ledig i två till.
I dag ska jag och Louise utmana ödet och stiga på bussen. Först ska vi till Malin på brödbutiken och äta vaniljbullar(eller bara jag, Louise får en banan) och sen ska vi med Louise till tandläkaren. Får vi se vad dom säger om Louises små riskorn. Det är en tuff kamp morgon och kväll att borsta tänder och man får bända upp munnen. Många gånger missar man nog en eller två tänder när man har bråttom. Men vi försöker vara nogranna.

Inatt gick det inget bra med Louises inte få mjälk i flaskan på nattan vanor. Jag hade sagt upp mig kan man säga, det fick bli Davids natt. Och han hade tur det enda han behövde göra vad att byta mjölken till vatten när hon somnat(fast jag hällde upp vattnet och påminde honom några gånger). Sen sov hon till 4.45, helt otroligt. Men då jäklar var hon arg. Först låg hon och lät länge. Jag stog på mig men till sist gav jag mig. David låg där på soffan och höll för öronen när jag gick förbi. Och där satt Louise gapandes med flaskan under sängen och blöjan tung. Då bytte jag sen gick jag arg som fan och gjorde ersättning åt henne, jag gav mig jag hade bestämmt att jag inte skulle vara med att kämpa den nattens kamper om att inte kunna sova utan mjölk, det var Davids natt(efter mina fyra). Då kom han trampandes plötsligt när hon redan fått flaskan(som om att han vaknat av att hon blev tyst?). Inte mycket han kunde göra då! Så synd att jag gav mig, ångrar mig nu. Vi behöver nog gå igenom minst två tuffa veckor för att louise ska kunna sova utan flaska. Då får man inte ge sig, blir som att börja om på noll. Jäkla skit!
Inatt är det min natt igen antar jag efterdom david hade sin igår(?!) så då ska jag verkligen försöka. Här om natten tog det 2,5 timma...kan hon slå det? Skillnaden mellan mig och David är att han kan snarka så taket reser sig fast Louise skriker. Jag kan bara sova om hon sover. Så det blir oftast jag. Men inatt ville jag inte, jag ville sova! Och när det finns en pappa...ja då ska man få lov att säga upp sig ibland, eller hur?

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej! Hittade hit när jag sökte på "skriva ut blogg". Du skrev nåt om det för ett tag sen.. Jag undrar detsamma, vill ha min blogg utskriven eftersom det är nästan som en dagbok. Har du lyckats få den utskriven?? //Malin :)

2011-01-27 @ 22:25:27
URL: http://cherrypie1978.blogg.se/
Postat av: Hemmafru I Florida

trillade in och lämnar ett spår :)

allt bra med dej??

2011-02-28 @ 02:20:33
URL: http://mylifeinparadise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0